Film houdt de aandacht vast

Krachtige verhalen vertellen

Online video's worden steeds populairder: tegen 2017 bestaat 69% van al het internetverkeer door consumenten uit het bekijken van filmpjes. Hoe kun jij daar je voordeel mee doen?

Film is een prachtig medium om verhalen te vertellen. Beeld is krachtig, direct en inspirerend. Je kunt een verhaal vertellen, maar als je het de mensen kunt laten zien en ervaren wordt het vaak pas tastbaar.

Wij denken dat film een belangrijke rol kan spelen bij online kenniscommunicatie en tijdens bijeenkomsten en conferenties. Een film doorbreekt de tekstuele informatie online en brengt een verfrissende afwisseling tijdens bijeenkomsten. Bovendien kun je met een film in korte tijd een compleet verhaal kwijt.

Voordelen van online films

  • Video's worden goed bekeken en kunnen extra aandacht en bezoekers trekken naar jouw boodschap en informatie
  • In een filmpje kun je een compleet verhaal kwijt
  • Door echte mensen in beeld te laten zien voelen mensen zich meer betrokken bij jouw boodschap

Toepassingen van films en video's

Een filmpje of video kun je gebruiken om in korte tijd uit te leggen hoe je bedrijf, organisatie of onderzoeksproject in elkaar zit. De video kan online gebruikt worden om mensen naar een website te trekken, of om informatie op de website te verhelderen. Video's zijn ook effectief in te zetten tijdens bijeenkomsten, als introductie van een spreker of onderwerp. Tenslotte kunnen films en video's ook ingezet worden voor educatieve doeleinden, om feiten en informatie helder uit te leggen ondersteund door beeldmateriaal.

Interesse in film en video? Vraag gerust meer informatie of een offerte aan.

Wij zijn kenniscommunicatiebureau Studio Lakmoes, gevestigd in het hartje van Arnhem. Wij visualiseren complexe kennis. Wil je meer weten? 

 

De onderzoekers van Urban Fluxes gebruiken ESA satellieten om data te verzamelen over hitte in Europese steden

Kennis voor Klimaat TV aflevering 3: Hitte en ouderen

Klimaatadaptatie verbeeld