design

Zo vergelijk je jezelf met de benchmark

Zo vergelijk je jezelf met de benchmark

Stichting KiBG maakt voor Keurmerkdragers in de GGZ Spiegelrapportages die helpen bij het herkennen van best practices en het opsporen van verbeterpunten. Deze interactieve data dashboards vol cijfers en informatie helpen aanbieders van geestelijke gezondheidszorg zichzelf en hun praktijk te verbeteren. De interactieve grafieken geven inzicht in het behandeltraject de voor- en natrajecten van clienten en hoe dit zich vergelijkt met verschillende benchmarks.

Zo houden we de zorg betaalbaar

Zo houden we de zorg betaalbaar

De Nederlandse zorg presteert goed, maar de druk om haar betaalbaar te houden stijgt. Daarnaast verandert het zorglandschap razendsnel met artificiële intelligentie en e-health en trends als langer thuis wonen en meer zelfzorg.  Dat betekent kiezen: waar geven we ons zorggeld aan uit?

Zo groeit het Utrechtse park mee met haar bewoners

Zo groeit het Utrechtse park mee met haar bewoners

Utrecht is een groene regio, omgeven door parkachtige landschappen. Hoe staat het met het recreatieaanbod en voldoet het nog wel nu het tot een van de snelst groeiende regio's van Nederland behoort? Studio Lakmoes bracht het in kaart met deze groene infographic city map.

Zo maak je een serious game voor pubers

Zo maak je een serious game voor pubers

Grote infrastructurele projecten zijn alleen mogelijk als alle stakeholders samenwerken. Pubers kruipen met de serious game 'Beatrixsluis' in de huid van natuurorganisaties, burgemeesters en de scheepvaartsector. Studio Lakmoes ontwikkelde deze game in opdracht van aannemerscombinatie Sas van Vreeswijk. Het feit dat de game zich as we speak ook in het echt ontvouwt, maakt de game des te relevanter en interessanter.

Zo informeer je jongeren over de stijging van het minimumloon

In 2017 veranderen de regels voor het minimum(jeugd)loon. Als onderdeel van een social media campagne door het Ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid om jongeren, werknemers en werkgevers van deze nieuwe regels op de hoogte te brengen, ontwikkelde Studio Lakmoes een serie animaties en een radiocommercial.

band-1200x1200.gif
kas_1200x1200.gif
 

Zo deel je kennis over bier en gezondheid

Zo deel je kennis over bier en gezondheid

Wist je dat een glas bier per dag beter is voor je hart dan helemaal niet drinken? Dat is nog eens goed nieuws! Dat weten we dankzij Beer & Health, een Europese organisatie die wetenschappers bij elkaar brengt om de laatste onderzoeken naar bier en gezondheid op begrijpelijke wijze voor het bedrijfsleven en brede publiek te ontsluiten. Studio Lakmoes hielp hierbij door de complexe informatie te analyseren en vertalen in heldere infographics. Ook gaven we het eindrapport vorm in maar liefst drie verschillende talen.

Zo leren Chinezen over stadslandbouw in Nederland

Steeds meer steden experimenteren met stadslandbouw: lokale voedselproductie is duurzaam en groen en daarnaast helpt meer water in de stad de leefomgeving koel houden in een veranderend klimaat. Onderzoekers van Wageningen UR kijken welke urban farming maatregelen het meest effectief zijn. Deze kennis kunnen ze goed gebruiken in China, waar een steeds groter deel van de bevolking in steden woont. Een infographic over stadslandbouw zorgt ervoor dat Chinese onderzoekers en beleidsmakers van Wageningen UR kunnen leren over dit nieuwe fenomeen.

 

Zo laat je lokale energiehelden shinen

Zo laat je lokale energiehelden shinen

Duurzaamheid bereiken we door allemaal ons steentje bij te dragen. De echte helden achter duurzaamheid in de zogenaamde 'Food Valley' zijn de bewoners van Nijkerk, Scherpenzeel, Wageningen, Rhenen, Barneveld, Ede en Veenendaal. Samen met Klimaatzuster en de betrokken gemeentes ontwikkelde Studio Lakmoes de campagne Food Valley woont duurzaam die deze energiehelden in het zonnetje zet.